Перейти до основного вмісту

Способи в'язання полотна лицьовими та виворітними петлями.

"Хусткове" в'язання

Хусткова в'язка утворюється, якщо всі ряди в'язати лише  лицьовими або виворітними петлями. З обох боків вона виглядає однаково.

Хусткову (двосторонню) в'язку використовують для різних видів виробів (светрів, хусток, шапок, пов'язок для голови, прихваток тощо). Саме так у давнину жінки в'язали хустки, звідси і назва. Під час виконання цієї в'язки утворюється міцна і пружна крайка, яка не скручується. З лицьового й виворітного боків візерунок однаковий, що дозволяє носити виріб як на один, так і на інший бік.

"Панчішне" в'язання

Полотно, зв'язане панчішною в'язкою, також називають «лицьова гладь», або джерсі. Лицьова гладь має властивість скручуватися. Щоб уникнути цього, використовують оздоблювальну в'язку по краю виробу (наприклад резинку) або інші види набору петель. Окрім того, скручування зменшується після волого-теплової обробки.

• Запам'ятайте, що під час в'язання лицьових петель робоча нитка знаходиться за роботою, а виворітних петель - перед роботою.

Під час виконання панчішної в'язки видно, що лицьові петлі, пров'язані в одному ряду, зі зворотного боку виглядають виворітними і, навпаки, виворітні з протилежного боку - лицьовими.

• Якщо повторювати в'язати петлі так, як вони лежать, тобто над лицьовими - лицьові, а над виворітними - виворітні, це означає виконувати візерунок так, як виглядає в'язка, або за рисунком.

В’язання полотна "резинка"

Часто початок багатьох в’язаних виробів оформлюють резинкою. Таку назву цей візерунок отримав через свою еластичність і здатність повертатися до початкового стану після розтягування. Резинку створюють чергуванням лицьових і виворітних петель. Під час в’язання першого ряду чергують одну або кілька лицьових і виворітних петель, а під час в’язання зворотного ряду в’яжуть так: там, де в попередньому ряді були лицьові петлі, в’яжуть виворітні, а там, де були виворітні, в’яжуть лицьові. 

Закріплення петель останнього ряду

ПРАКТИЧНА РОБОТА 1:

Для зразка "резинки 2*2" наберіть 30 петель.

Пров'яжіть 10 рядів "резинкою 2*2" відповідно до складеної схеми у зошиті.

ПРАКТИЧНА РОБОТА 2:

Для зразка "панчішного" в'язання наберіть 30 петель.

1-й ряд. Першу петлю ряду зніміть. Далі всі петлі ряду в'яжіть лицьовими. Останню петлю ряду пров'яжіть виворітною. Вільну спицю перекладіть у праву руку, а з петлями - у ліву.

2-й ряд. Першу петлю ряду зніміть. Усі інші пров'яжіть виворітними.

Продовжуйте чергувати 1-й і 2-й ряди.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Вітаю у блозі!

Саме тут у блозі трудового навчання ви зможете знайти необхідну інформацію для самостійного опрацювання навчального матеріалу. Переходьте у відповідні розділи які знаходяться зверху.  Виконані завдання надсилайте на електронну адресу яка вказана в домашніх завданнях.  Слідкуйте за оновленнями які з'являтимуться щотижня! 

Творчий розвиток

Багато людей вважають, що творчість є вродженим талантом, яким можуть володіти лише деякі діти, у той час як інші його позбавлені. Але насправді творчість – це більше навичка, ніж вроджений талант, який можна  успішно  розвивати.